Benim İçin En Güzel Hatıra
Uzundur yazmak istediğimi bugün vakit bularak yazmak nasip oldu.
Beni, bir filmde ilk olarak çeken şey, ilk paylaşıldığı dokudur. Renkleri, oyuncuların yüzlerindeki anlatı, bir yerinden hikayeye dahil olmak. Bunu hissettiğim an o film artık benim için ayrı yerdedir ve ilk fırsata izlemek için can atarım. "Hit to Road" da onlardandı benim için. Yol hikayesi ama bu sefer yolun kendisine ek, yoldakiler, onların gözleri, müzik ve hatta kullandıkları arabanın rengi bile çok şey anlatıyor. Özellikle kadın figür (Pantea Panahiha) bana öyle birini anımsatıyor ki ; filmdeki duruşu, sakinliği ve çığlığı, anneliği, kolunu yaz sıcağında cama yaslayışı, yüzündeki çizgiler, üzerindeki beyaz ceketi ve kahve şalı ile sadeliği (buradaki anlatı bir meta olarak anlaşılmamalı. Nasıl ki yukarıdaki arabanın rengini tasvir ederken arabanın güzelliğinden, fiyatından değil de yol ile bütünleşen bir figür olmasından ve onlara kimi zaman ev, kimi zaman dinlenecek bir baş, kimi zaman çocuğun çocukluğunu yaşadığı bir arka koltuk, kimi zaman arabaya binmeye hevesletecek, bir söğüt altı ve en güzel şarkı... Arabaya yüklediğim bu anlam ne ise kıyafetlerin de o insan üzerinde bir hikayesi oluyor benim için. İnsan ile bütünleşen ve seni yansıtan bir hikaye.) ve daha nice anlatamadığım ama aşağıdaki görsele her baktığımda mütemadiyen duyumsadığım bütün sıfatlar yerine geliyor, kelimeye dökülmüyor.
Hayatımda güzel şeylerden demlenmeyi ve bu güzelliği ömrüm boyunca, yanımda bir hatıra gibi taşımayı seviyorum. Bu nadir oluyor. Sonuçta tüm yaşananların değeri aynı olmuyor, hayatımızda farklı yerlere konumlanıyorlar. O yüzden bazılarını her zaman yanımızda bir hatırat, bazılarını bir kokuda saklı anı, bazılarını bir seste gizli duyumsama olarak hayatımıza yerleştirip, sonraki günü yaşıyoruz.Tesirini yitirmemesi, bizlerde bir yere dokunuyor olmasından ileri geliyor.
Anılarımı seviyorum ve ömrüm olursa yaşanacak bir çok anımı özlemle bekliyorum. Zihnimde, derinlerinde bir yerlerde, diğerleriyle bağ kuracaklar mı merak ediyorum.Ve size yukarıdaki canım filmin en sevdiğim ve bu yazıya da bir cümlesinin ismini verdiğim müziği bırakmak istiyorum. Ek olarak ikinci en sevdiğim müziğini de.
* Soghati - Hayedeh
https://www.youtube.com/watch?v=8806NpBkhdo

Yorumlar
Yorum Gönder