… Uğruna
bu yolculuğun bana kattığı çok şey oldu, oluyor. bu sayede tüm eski düşüncelerimi sorguladım, eski derken ileride bir gün deneyimlemek istediğim şeylerden bazılarını yani.
kesinlikle anladım ki ülkemden başka yerde yaşamak istemiyorum, deneyimlemek de istemiyorum bu isteği. deneyim dediğimiz şey, başka bir yerde rast gelemeyeceğimiz, bize bir türlü başarma hissini yaşatmasını istediğimiz şeyler bütünü bence.çoğu insan böyle tanımlıyor en azından ya da ülkesindeki asıl durumdan uzaklaşmayı isteyenler de giriyor listeye, tabiki zorunlu göç hariç (savaş vb.) ikinci maddeyi ele almak istemiyorum en azından bugün için. ilk maddeden yola devam edersek ; hayatın zorlukları, bize yaşatacakları her yerde aynıdır, en azından konu özelinde. göreceğimiz insanlar değişse bile insan düşünce yapısı ile her yerde aynıdır. çağdaş olan, yobaz olan, anlayan, dinlemeyen, hoş gözle bakmayan, misafirperver olan insan her yerde aynıdır. zor olan da , kolay olan da her yerde aynıdır. sadece oluş şekli ve el alış şekli farklıdır o kadar.
tüm bunlarla ve hep farkında olduğumuz ancak masaya yatırılınca daha bir anlamlı hale gelen bu idrak ile topraklarımda ölmek istiyorum. bugün Filistin halkının dirayet gösterdiği o kelime için, “vatan” ve “toprak” için, o sayısal olarak ne denli küçük olsa da aslı olan sonsuz kara parçasında, topraklarımızda yaşamak ve ölmek istiyorum.
tüm yollarını bildiğim, tüm kokularını, ikilem yaşatmayan, şüphe ettirmeyen şeyler ile ülkemde yaşamak. bunları bugün toskana yollarından geçerken, bizim memleket yollarına benzettiğim için özlem duyduğum ülkeme ait düşüncelere ve Refah’a atılan bombalara, insanlara dalarken yazıyorum.
ben tüm zorluklarına, boynum dik yürümelerime ülkemde devam etmek istiyorum. kesinlikle kötü bir deneyim yaşadığımdan değil.sadece gün batarken yollarda, Filistini düşünürken ve insanlığı ve vatanı, içim titredi ve bunları yazasım geldi. insanın dönecek bir evinin ve yurdunun olması çok değerli ve dik tutan bir şey. Allah vatan uğruna savaş veren tüm kardeşlerimize yardım etsin. zulme göz yummamayı öğretsin hayat bize ve her daim inancımızın arkasında duracak dik duruşu daim kılsın. ve o karşımızda, karşınızda olan her kim ise gözlerine dim dik bakmayı, baş eğmemeyi ve savunmayı, inandığını savunmayı her daim nasip etsin.

Yorumlar
Yorum Gönder