Neden "Ben" Benim ?
kendimi sorguladığım yaştayım ve bu çok güzel... her şeye rağmen çok güzel. hayatımda var olan anlamlara daha nice anlamlar kattım ve yoluma devam ediyorum. bu kadar insan içerisinde, kendimin yeri neresidir bilmiyorum ama hayatta var olmamın, nefes alıyor oluşumun ve küçük bir kum tanesi olsak da burada var olmamın değerli bir anlamı olduğunu biliyorum. çünkü her insan bu hayatta bir neden uğruna var ve bu nedeni sonuca dönüştürmek için elinden gelenin en güzelini yapmak ile mükellef.
bu anlam için, benim neden ben olduğunu kendime anlatmak ve kendime, birilerine yol olmak için bu ömrü bana veren rabbime sonsuz şükürler olsun.
bu farkındalığı ara ara unuttuğumuz oluyor belki, bodosluyoruz bu devinim içinde belki ama hayat her daim bize bir sıfır noktası sunuyor.
sıfır bence en büyük anlamlardan biri. kimi zaman insanlar yazar ya hani sıfır nedir diye. sıfır çoğu şeyi görmüş, duymuş, bilmiş, yaşamış olmana rağmen en keskin bilinmeyiştir ama içinde birçok bilinen barındırır. aslında hayatta bizi sarıp sarmalayan bir çemberimiz olsa da ve tüm benliğimiz o çember hattına birikmiş gibi görünse de öz merkezdedir. hepimize bu farkındalık ferahlık versin.
not: yukarıdaki resim, bana çocukluğumu ve köklerime bağlılığımı anlatıyor.
karşımda uçsuz bucaksız dağların olduğu bir pencere ve sedirli bir oda. bir mum, yukarıda yanan tek bir ampül, dışarıda nefes alan bir dünya... asıl güzellik. bazı yerleri, bazı insanlar rant uğruna zedeledi. özü olan, el sürülmemiş hala birkaç ayak basacak yerimiz var iken bence artık gidelim.
o yüzden özümü bulmaya devam eden kendime, dağlara, yollara, hoş sohbet insanlara, çağlayanlara, yol kenarı çeşmelerine, kısacası hayatın anlamına anlam katan güzellikler biriktirmeye...
hayatınızı maddiyat üzerine şekillendirmeyin , hayatınızı yuvaya dönüştürün...

Yorumlar
Yorum Gönder